Kick Boxing

Ο όρος Kick Boxing επινοήθηκε και προωθήθηκε από τον Ιάπωνα Osamu Noguchi ως ονομασία του συγκεκριμένου αθλήματος που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 50 και συνδυάζει στοιχεία Muay Thai και καράτε.

Το kick boxing είναι κατάλληλο για όλους, εφόσον δεν αντιμετωπίζουν νευρομυοσκελετικά προβλήματα. Οι ασκήσεις και η ένταση της προπόνησης προσαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου. Έτσι αρχικά μαθαίνουμε να στήνουμε το σώμα μας, ξεκινώντας με γροθιές ή κλοτσιές στον αέρα και έπειτα πώς να χρησιμοποιούμε τα όργανα.

Η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση στην τεχνική επιφέρει γρήγορα τη σωστή συνεργασία των άκρων με τον εγκέφαλο και επομένως τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, ενώ και η προθέρμανση, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σχοινάκι και λάστιχο γυμναστικής, είναι απαραίτητη. Η προπόνηση στο kick boxing περιλαμβάνει ασκήσεις για όλο το σώμα, οι οποίες γίνονται χωρίς διακοπή και επαναλαμβάνονται αφού ολοκληρωθεί ένας πλήρης κύκλος (κυκλική προπόνηση), ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου.

Εξασκείται ως μέσο αυτοάμυνας, διατήρησης καλής φυσικής κατάστασης αλλά ταυτόχρονα και ως άθλημα. Είναι ένα μαχητικό άθλημα που από τεχνική άποψη συνδυάζει την πυγμαχία με τα λακτίσματα. Περιλαμβάνει χτυπήματα με τα πόδια και γροθιές ή και συνδυασμό των παραπάνω, ενώ κανείς μπορεί να εξασκηθεί με έναν αντίπαλο καθώς και σε σταθερούς ή εξαρτημένους σάκους.

Το kick boxing συχνά συγχέεται με το Muay Thai ή αλλιώς Thai Boxing. Τα δύο αυτά αθλήματα έχουν αρκετές ομοιότητες, παρόλα αυτά στο Thai Boxing επιτρέπονται και χτυπήματα κάτω από την μέση όπως και χτυπήματα με τα γόνατα και τους αγκώνες.

Η ομορφιά του έγκειται στις απαιτήσεις του. Απαιτεί τεχνική κατάρτιση, δύναμη, ταχύτητα, έκρηξη, αποφασιστικότητα, μυαλό. Είναι μια έντονη μορφή γυμναστικής με πολλαπλά οφέλη, τόσο για το σώμα- όπως κάθε είδος γυμναστικής- όσο και για το πνεύμα, ενώ έχει και πρακτικά οφέλη.